Fantastisk nyhed: Steffen Algreen fortsætter som træner

08. november 2018 kl. 19:17

Hatting-Torsted har forlænget aftalen med Steffen Algreen, der fortsætter som træner for Jyllandsserie-holdet frem til årsskiftet 2019/2020.

I den forbindelse har vi stillet ham følgende spørgsmål:

Hvorfor har du valgt at forlænge?
Overordnet set, så skyldes det, at jeg har det godt i klubben og glæder mig til at komme til kamp og træning. Vi har fundet en god balance mellem det at være seriøs omkring fodbolden, men også samtidigt hygge os sammen, når vi kommer ind fra grønsværen.

Jyllandsserien er lidt en sjov størrelse, da den balancerer på grænsen til at blive elitepræget, og vi har ofte mødt hold med et markant større setup end HT. I sidste sæson kan nævnes Silkeborg KFUM, der vel havde en trup med ligeså mange superligakampe på CV’et som AC Horsens nuværende hold. Her mødte vi på Silkeborgs nye stadion bl.a. spillere som Frank Hansen, Christopher Poulsen, Patrick Bang samt en række andre. I denne sæson har vi mødt Sønderborg, der har fuldtidsansat den tidligere superligatræner Kim Poulsen og spillede lige op med dem i begge kampe – det er fedt at få sådanne oplevelser, og de er med til at udvikle både spillere og trænere.

Jeg har for nuværende at gøre med spillere, som møder regelmæssigt op til træning, og vi har efterhånden fået samlet en god trup, der kan konkurrere med de bedste i puljen. Derfor har jeg ikke været i tvivl om, at jeg gerne ville fortsætte, og jeg ventede egentlig bare på, at klubben nåede til samme konklusion, så vi kunne lave en aftale.

Hvordan har du oplevet din første periode i klubben?
Jeg trådte til midt inde i efterårssæsonen 2017, da Gudmandsen desværre blev ramt af sygdom. Jeg havde tidligere været assistenttræner i både HT og Løsning IF, så jeg blev kastet for løverne fra start i mit første cheftrænerjob. Heldigvis gik efterårssæsonen godt, og vi kvalificerede os til JS1 og oprykningsspil til foråret 2018.

Dette var dog en for stor mundfuld for os, og pointmæssigt var den en meget svær sæson. Vi fik dog spillet en række unge og nye spillere ind på holdet, og dette kunne vi så profitere af i efteråret 2018. I denne sæson blev det til 16 point og en sportslig godkendt plads i JS2.

Hvad er ambitionen det kommende år?
Vi er kommet i nedrykningsspillet og de 3-4 nederste ud af 8 rykker i serie 1. Den resultatmæssige ambition er derfor forbliven i Jyllandsserien, så vi igen er at finde i grundspillet for efteråret 2019. Yderligere vil vi gerne udvikle en mere boldbesiddende stil, så vi udvikler klubbens spillere på bedste vis og formår at fastholde den gruppe af unge træningsvillige talenter, som vi efterhånden har i truppen.

Steffen Algreen glæder sig desuden over, at hans assistenttræner Søren Due også fortsætter frem til årsskiftet 2019/2020.