Teknikskole 8700

25. april 2019 kl. 22:17

Invitation til Teknikskole inkl. målmandstræning for pigespillere i årgang U11-U12-U13-U14

Kære pigeungdomsformand og pigetrænere i klubber i Horsens området.

Horsens klubberne i 8700 har etableret et samarbejde til gavn for pigefodbolden i hele Horsens regionen. Første initiativ er at klubberne i fællesskab tilbyder teknikskole til pigespillere på årgang U11-U14 bestående af en række træningspas i løbet af foråret 2019.

Formålet med træningerne er at give spillere fra Horsens og omegn mulighed for at dygtiggøre sig yderligere gennem ekstra træning. Ligeledes ønsker vi at give spillerne en god oplevelse med fodboldspillet ved at møde andre piger, der brænder for sporten på tværs af deres respektive klubber.

Teknikskole er et tilbud til spillere og målmænd, som

• Brænder for fodbold
  • Er villige til at dygtiggøre sig
  • Er motiveretfor teknisk træning og til at træne ekstra
  • Har lyst til at træne teknik med spillere fra andre klubber på et højt niveau.
  • Tilbuddet er gratis og pigerne skal fortsat træne og spille kampe i egne klubber.

Hver træning afsluttes med frugt og saft i klubhuset. Forældre er velkomne til at overvære træningen.

Træningen varetages af uddannede trænere samt ungtrænere og trænere i vores netværk herunder fx DBU trænere. Træningen finder sted hos FC Horsens, Hatting/Torsted, Stensballe IK samt evt. enkelte træninger på BGI Akademiet i Bjerre. Klubberne vil i fællesskab byde ind med trænere / hjælpetrænere.

Der er planlagt Teknikskole på følgende datoer i foråret:

• Fredag 26. april kl. 16-18 i Hatting/Torsted
  • Fredag 10. maj kl. 16-18 i Stensballe IK
  • Fredag 24. maj kl. 16-18 i FC Horsens*
  • Lørdag 25. Maj & Søndag 26. Maj i FC Horsens**
  • Fredag 14. juni kl. 16-18 i BGI
    * Besøg af DBU U14 Talenttræner Jesper Skou Bendixen.

**Denne weekend vil der være mulighed for at overvære lokale U14 spilleres deltagelse i kamp for DBU Region Syd U14 Talenthold mod de andre jyske Talenthold samt et tysk U14 unionshold.

Datoer for efteråret 2019 er under planlægning.

Hvis jeres klub kunne tænke sig at blive arrangør og lægge baner til en teknikskoletræning, hører vi gerne fra jer. Ligeledes er vi åbne over for trænere og fysioterapeuter fra klubberne, som har tid og lyst til at være en del af trænerteamet.

Tilmelding via denne formular: https://forms.gle/XuDZeE8PhhsHqsia7

Bemærk! Det er den enkelte klub, der indstiller spillere til Teknikskole. Forældre bedes kontakte egen klub ved interesse i Teknikskole. Deadline for tilmelding senest 1 uge før samlingen.

Med venlig hilsen

Pigefodbold ledere og trænere i FC Horsens, Hatting/Torsted, Stensballe IK, Egebjerg IF.