Fire Hatting Torsted piger til DBU talent udtagelse.

15. november 2015 kl. 23:08

U14 talenttræning tilbydes til udvalgte piger fra årgang 2002 som via deres trænere bliver indstillet. Herefter bliver de indkaldt til udtagelsessamlinger hvor kun de bedste af de bedst udvælges til at går gennem nåleøjet om at blive en del af DBU’s talent trængninger i efteråret.

Fire piger fra Hatting Torsteds U14 hold var indstillet til samlingen i DBU syd. Katrine Le Fevre, Mie Degn, Marie Holm og Laura Waldow. De 4 piger tog nervøse og meget spændte af sted til den første samling. Over 70 piger var indstillet og niveauet var meget højt. Pigerne tog dog imod udfordringerne de blev stillet. Der er ikke mange chancer og for at komme videre skal man ramme dagen og vise hvad man kan. De 4 trænere vurderer hvert et spark og hver en pasning. Efter 2 timer træning er det bare at vente ved mailen for at se om man er videre eller man kan sige tak for denne gang. 3 af pigerne fik beskeden om at møde op til næste træningssamling hvor feltet var betydeligt mindre. Endnu engang måtte de igennem svære øvelser og udfordringer og blev igen vurderet. Efter de 2 samlinger fik Hatting Torsteds midtbane spiller Mie Degn og målmand Laura Waldow beskeden om at de var gået igennem nåleøjet og var blevet inviteret til den lille gruppe på ca. 35 som skulle deltage på talent samlingerne for DBU syd i efteråret 2015.

Hen over efteråret har de to piger deltaget i DBU’s talenttræning, suppleret med deres træning i klubben og med Hatting Torsteds U15 drenge hold. De har til samlingerne trænet med de bedste piger fra forskellige klubber i hele region syd og har på den måde udviklet og rykket sig endnu mere.

Weekenden d. 7-8. November var de udtaget blandt i alt 30 spillere til at deltage i en trænings turnering mod de 2 andre regioner i Jylland nemlig midt og nord. Kampene blev spillet i landsholdt trøjen og var en kæmpe oplevelse. Men også en unik mulighed for at udvikler sig endnu mere og bliver endnu bedre, skarpere og dygtigere. En mulighed som de to piger har grebet. Hen mod jul bliver truppen igen beskåret og vi håber de to piger igen er at finde til talentsamlingerne i januar 2016.