Foråret der gik

06. juli 2017 kl. 08:06

Foråret 2017 blev for U15/U16 trinet en mindeværdig sæson. Med sammenlægningen af Hatting-Torsted og Stensballe kunne vi for første gang tilbyde alle piger på årgangen 11 mands fodbold. Noget som både spillere og træner så frem til. De 28 piger trænede vinteren igennem, alle deltog i en træningsweekend hvor vi fik rystet truppen sammen og da sæsonen startede op i marts var vi klar.

For U15 var forhåbningerne store, truppen var stærkere end nogensinde og pigerne var ved godt mod og nød de mange timer på træningsbanerne. En ting som i denne sæson har kendetegnet truppen er sammenhold og vilje. For første gang nogensinde blev truppen ramt allerede inden turneringsstart af skader som ikke alle var fodboldrelateret, men betød at vi fra 1. til sidste kamp måtte rokere og tænke anderledes. Men der er kun ros til de piger som turneringen igennem trådte i karakter, kæmpede for hinanden og lige meget om man fik en ny plads, blev indkaldt med kort varsel eller for første gang spillede på holdet løftede pigerne i flok. Sammenholdet uden for banen og på træningsbanerne blev overført til kamp gejst og vilje og det har i denne sæson givet os et fantastisk resultat som vi som trænere er meget stolt af. Vi har vundet knebne sejre men også store sejre, tabt i de døende minutter, haft heldet og dygtigheden til at afgøre kampe hvor vi havde ryggen mod muren og vi har tabt til hold der bare var bedre end os. Pigerne har løftet i flok, sammen har de vist at med vilje og kampgejst når man langt. Vi slutter på en 4 plads a point med 3. pladsen i en svær pulje. Turneringen kulminerede med en flot 1. plads til Mediterraneo Summer Cup I Barcelona i uge 26.

U16 kom utrolig flot igennem turneringen. Pigerne viste utrolig flot spil. Også her blev turneringen mærket af at spillere måtte rykke op og hjælpe U15 men de piger som stod igennem viste at de også kunne stå imod presset og kamp efter kamp viste høj moral og vilje. Det viste sig hurtigt at det var Hedensted vi skulle slogs med om 1. pladsen. Den første kamp tabte vi ærgelige 1-2 i en kamp hvor vi i første halvleg ikke var der, men i 2. halvleg gav dem kamp til stregen. Vi håbede at sidste kamp skulle være om 1. pladsen men FB fodbold ville det anderledes og på en dag hvor vi ikke kunne få bolden over målstregen måtte vi erkende at det ikke skulle blive den spændende kamp i sidste spillerunde vi havde håbet på. Derfor kunne Hedensted tåle at tabe og selvom vi vandt stort var det ikke nok til at vinde puljen. Men I viste at I har det der skal til for at være blandt de bedste og I har kæmpet rø… ud af bukserne i denne sæson. Til Mediterraneo Summer Cup i Barcelona viste I også høj moral og vandt bronze kampen.

Vi har også haft piger på DBU talent center her i foråret. Milla Villemoes og Thea Rhode. Milla var en af de piger som foråret igennem har været skadet og derfor ufrivilligt måtte meldte fra DBU. Thea har holdt HT/SIK fanen højt og foråret igennem vist vejen, haft styrken og dygtigheden til at stå prøverne igennem og vi er utrolig stolte på Thea’s vegne over den udvikling hun har været igennem og vi er stolte over igen til efteråret at kunne følge hende i DBU U15 talentcenter Jylland.

Pigerne rykker efter sommerferie en årgang op. Således vi har et U16 og et U18 hold. For det kommende U16 hold ansøgte vi om plads i Liga 1 og efter en vurdering fra DBU er vi igen til efteråret at finde i den bedste række som skifter navn fra vest til LIGA 1. Vi er utrolig stolte over vores lille klub kan være med blandt de ”store” elite klubber og det er 100% pigernes fortjeneste som igennem tusindvis af træningstimer har knoklet, svedt og udviklet sig til at være blandt de 16 udvalgte hold på Fyn og i Jylland. Vi står sammen, vi nyder at spille fodbold og vi har det sjovt. Vi ser frem til den kommende sæson hvor vi sende piger afsted på efterskole men også byder nye piger velkommen.

Nu nyder vi sommeren og forbereder os til en ny sæson, hvor træningen starter op uge 30 og vi ser frem til at byde både nye og gamle spillere velkommen og hvor vi kan byde velkommen til holdets nye træner Joachim Uhrskov.

Trænerteamet

Nikolaj Bæklund og Finn Bendorf