Flot sæson af U14 pigerne.

03. juli 2016 kl. 18:31

Sæsonen er slut - fodboldt støvlerne er lagt på hylden for en stund. Hvis vi skal kigge tilbage på forårs sæsonen kan det kun give et smil på læben. Det har været en fantastisk sæson. Vi har vinteren igennem trænet 2 gange om uge. Det har båret frugt både flyttet og udviklet alle spillerne. I starten af februar afholdt vi en træningslejr hjemme med teambuilding, træning, overnatning og træningskamp. Så var vi klar til at steppe et gear op og gøre klar til sæson start. I samme periode havde vi et hold med i indendørs turneringen og de klarede sig super flot ved at vinde puljen. De vandt også kvalifikationen til JM og havde en fantastisk weekend i Kolding også selvom det ikke blev til medalje. I samme weekend havde vi et hold med til DGI’s landsfinaler og her fik vi pokalen med de store øre med hjem. Flot afslutning på indendørs sæsonen sidst i marts. Vi trængte dog til at spille på græs og i påsken drog 26 piger mod Holland for at deltage i Holland cup. Igen en fantastisk tur med 100% deltagelse. Efter de indledende kampe fik vi et hold i A og et hold i B. B holdet kæmpede bragt og fik en flot 4. plads efter at have tabt i straffesparkskonkurrence. A holdet gik hele vejen og vandt en nervepirrende straffesparks konkurrence. Tusind tak til de 4 U12 piger som var med. Så var det hjem og i gang med turneringen. For U14V fik en fantastisk start og efter 3 kampe var vi på 1. pladsen med max. point. Det holdt dog ikke og de sidste kampe blev en hård affære. Vi kæmpe til sidste fløjt om 3. pladsen men måtte se os overgået med et enkelt point af Varde. Men en flot sæson af pigerne, som har båret præg af udvikling og flot spil, men også hårde kampe hvor vores styrke nemlig styrke og hurtighed ikke var nok. Vores 8 mands hold startede dog knapt så godt. På en meget efterårs agtigt dag tabte vi den første kamp mod Ammitsbøl. En kamp hvor intet fungerede og hvor bolden bare ikke ville ind. Men vi tog revanche og fik vist endnu engang at vi har nogle fantastiske piger og vi fik den moralske 1. plads i puljen – dog uden at kunne spille om JM. Nu trænger vi til sommerferie og i næste sæson hedder det U16M og U16C 8 mands.

Vi startede et samarbejde op med Stensballe og FC Horsens U17 hold omkring talent træning for de bedste i årgangene. Hen over foråret blev det til 6 fantastiske træningspas. Vi fortsætter samarbejdet efter ferien og udvider med flere klubber.

Vi har også haft nogle spiller med på DBU i denne fodbold sæson. 4 forventningsfulde piger drog i august 2015 til DBU udtagelse. En kæmpe oplevelse og en mulighed for at vise sine færdigheder i et hårdt flet. Efter de 2 udtagelser fik vi 2 med igennem nåleøjet – nemlig Laura og Mie. I november fik de så lov til at trække i den eftertragtet landsholdstrøje og spille mod de andre talent centre i Jylland. En weekend kun få oplever og en oplevelse for livet. Feltet bliver sæsonen igennem gjort mindre og mindre og i januar var kun Mie tilbage. Hele foråret igennem har Mie deltaget i DBU’s talent træninger og det kulminerede i maj med en turnering igen i landsholdstrøjen og endda i Horsens med et kæmpe heppekor af venner og kammerater. Vi er stole over Mie og de øvrige piger som har deltaget, det har været hårdt, det har været krævende men det har også givet en oplevelse for livet og en masse nye bekendtskaber for pigerne. Vi er stolte over at vi igen i efteråret kan sende 3 piger af sted til DBU’s talentsamling for 2003 - nemlig Astrid, Sofie og Simone. Grib chancen, grib muligheden og nyd øjeblikket.

Tak for denne sæson piger – det har endnu engang være en fornøjelse at være jeres træner. Tak til alle jer forældre som har været med på sidelinjen til samtlige kampe og for jeres fantastiske engagement. Tak til Steen og Heidi som hjælpe trænere og tak til Susanne. Jeg glæder mig til en ny sæson – en sæson som bliver lidt anderledes. Vi starter et træningssamarbejde op med Stensballe, vi spiller U16 og vi byder velkommen til et par nye spillere fra højeste hylde. Men målet er det samme, vi skal have det sjovt og vi skal udvikle os både på og uden for banen. Vi ses til en ny sæson.

Finn Bendorf – træner U14 pige.