Formand: Hatting-Torsted er inde i en rigtig god udvikling

03. juli 2016 kl. 21:59

De sidste af mange kampe er fløjtet af, de næste træningspas venter efter sommerferien, og kridtmaskinen kan endelig holde lidt fri.

Der er dømt sommerferie for drenge, piger, mænd og kvinder i Hatting-Torsted, og det er en glad formand, der kan gøre status efter sæsonen.

- Vi kan se tilbage på en sæson, hvor der er blevet trænet godt, tacklet, fintet og scoret i mange kampe, men vigtigst af alt, så har vi haft det sjovt og godt sammen. Det har været helt fantastisk at se det liv, der er på træningsbanen mandag og tirsdag eftermiddag, når de helt små har trænet, og jeg vil gerne sige stor tak til de forældre, der har trænet børnene. Uden vores træneres engagement var der ikke fodbold i Hatting-Torsted, så deres betydning kan ikke fremhæves ofte nok, fortæller Jens Jensen.

Han kan også glæde sig over en fantastisk U13-årgang, hvor 45-50 børn har gjort det godt, og hvor de 15-20 drenge på mesterrækkeholdet i en homogen række var med til at redde sig ved at vinde over Juelsminde.

- Til gengæld kan vi konstatere, at vi er udfordret på U15-årgangen, hvor der kun er otte spillere tilbage, men det arbejder vi på at løse. U17-drengene har klaret sig rigtig godt med mange storsejre, og de nåede også kvartfinalen i Jysk Mesterskab, hvor de dog tabte med 3-2 til Løgumkloster. Alt i alt har de dog haft en flot sæson, lyder det fra Jens Jensen.

Forrygende piger Pigerne i Hatting-Torsted har også været forrygende i denne sæson, og der er virkelig gang i noget godt på pigesiden.

- Vi har nogle fantastisk dygtige U15-piger, og flere af dem har fortjent været med omkring landholdet. De har spillet i rækken U15 pige Vest, der er den højeste række, de kan spille i, og de har klaret sig rigtig fint. Det skyldes ikke mindst en fantastisk indsats af Finn Bendorf, der er en dygtig træner, som også ligger vægt på det sociale, fortæller Jens Jensen.

Hatting-Torsted har i øvrigt også fællestræning med FC Horsens og Stensballe IK fra U13 til U19 på pigesiden.

På seniorsiden lykkedes det både jyllandsserieholdet og Serie 3-mandskabet at fastholde positionen i rækkerne, og Henrik Gudmandsens JS-drenge sluttede endda på en flot tredjeplads.

- Henrik Gudmandsen har gjort et godt stykke arbejde i en svær sæson, hvor der var tvivl om antallet af nedrykkere, men holdet sluttede langt fra nedrykning i jyllandsserien, siger Jens Jensen.

Serie 3-holdet fik en skidt start på sæsonen med nederlag i de første fire kampe, men der blev skiftet ud på trænerposten, og brødrene Kasper og Thomas Honoré overtog tøjlerne. Det gav holdet en ny, frisk start, og der blev sagt farvel til nedrykningspladserne.

- Der er blevet arbejdet flot over hele linjen – ikke mindst af Kasper og Thomas Honoré. Holdet spillede blandt andet et brag af en kamp mod HfS, der havde ambitioner om at rykke op, og vandt med 1-0 over Søren Jochumsen og kompagni, fortæller Jens Jensen.

Oprustning på sponsordelen Hatting-Torsted er afhængig af loyale sponsorer, der vil støtte den lokale klub, og det er trekløveret Per Håsum Nielsen, Jørn Trust og Lars Pedersen, der tager sig af den del.

- Per Håsum gør et kæmpe stykke arbejde for at skabe struktur på vores sponsorarbejde, og han er meget ihærdig. Han får hjælp af Lars Pedersen, der har stor erfaring med det, og Jørn Trust. Jørn Trust er ny på det område, men han er – qua sit tidligere job – vant til dialogen med virksomhederne, så det er et stærkt trekløver, fortæller Jens Jensen.

Efter sommerferien bliver der igen fuld power på træningsbanerne, hvor to Serie 5-hold, Serie 3-holdet og jyllandsserieholdet skal træne, og der vil også være flere hold for de lidt ældre stjerner. Et oldboyshold melder sig ind i Serie 5, og dermed får Hatting-Torsted kun ét oldboyshold. Til gengæld vil der være to super oldboyshold i A-rækken – et i Torsted og et i Hatting.

Derudover vil der være to veteranhold for spillere over 50 år, og det er også et hold fra Torsted og et fra Hatting.

På pigesiden vil der være et Serie 2-hold og et oldgirlshold i Hatting.

- Til sidst vil jeg gerne fremhæve alle de mennesker, der ligger frivillige timer i Hatting-Torsted. De er en kæmpe del af klubben, og det er så vigtig for en klub som vores, at vi har nogen, der gør så fantastisk meget for os. Vi har blandt andre Bettina Feldt, der bruger rigtig mange timer på vores kiosk uden at få en krone for det, og det er vi utrolig taknemmelige for, forklarer Jens Jensen.